Hangos zene nr. 1

 2009.08.03. 15:11

A bevezetőben ugye írtam, hogy nekünk is vannak problémáink. Természetesen azon kívül, hogy többesszám első személyben beszélek magamról.

Ezek közül az egyik a hangos zene. Talán azért ez került első helyre, mert számomra még friss az élmény. Az egyik szomszédom előszeretettel hallgatja hangosan a zenét, és az ablaka az én oldalamon van. Napközben még elmegy, hogy valaki rákényszerít a tuc-tuc hallgatására (és itt most nem a zene stílusával van bajom), neki is legyen ennyi "szabadsága", nem fogok szólni. De az már teljesen taccsra vág, amikor este indítják be a fos-blastert vagy a kicsi aktív hangfalakat a böszme mélyládával. Az egy dolog, hogy ott a házirend - amivel ezek alapján akár egy billegő széket is kiékelhetnének, kb. ugyanennyi lenne az értelme -, de engem még borzasztóan is zavar. Úgy eleve mondjuk a hangos zene, még akkor is, ha esetleg olyat hallgatnak, amit én is kedvelek.

Szóval este is fogtam magam, felmentem, hogy szóljak. Kivételesen ajtót nyitott (csúnya tekintet, morcos arc), majd megkértem, hogy halkítson egy elfogadható szintre. Elkent válasz, jó-jó . Mondtam OK., de az is jó lenne, ha nem kellene minden egyes alkalommal feljönnöm, hanem este 10 után legyen már csend, hogy azért ne a basszust hallgassam a Family Guy alatt. Ekkor szakadt el benne a bili, gyakorlatilag megfenyegetett, hogy ha még egyszer nem én, hanem a rendőrök szólnak rá (egyszer kénytelen voltam kihívni őket, tényleg nem volt más mód), akkor nagyon rábaszok.Remek, ő a gyökér, és még engem akar rábaszatni (bárhogy is definiálta magában a rábaszás fogalmát). Én meg asszisztáltam, és jól be is rezeltem, azért jobb nem túlzottan megharagítani valakit, aki a dutyit is megjárta.

Pedig én sem voltam ám mindig ilyen, voltam bizony fősulis, sőt, ott kollegista, viszont nem a zene volt az, ami miatt nem bírtam elaludni (az ágy volt az oka), az nem zavart akkor. Most meg miért? Nem logikus.

Szóval itt az igazi probléma valahol mégis csak a háttérben húzódik (mint szinte mindennél): miért idegesít engem a hangos zene? Miért nem tudok egy ütemesen térfogatváltó autó mellett elmenni úgy, hogy ne városi agrárgazdáznám le az autó sofőrjét? Azt hiszem, volna még mit megtudnom magamról és a bennem lejátszódó folyamatokról.

Címkék: zene szomszéd hangos gyökér

A bejegyzés trackback címe:

https://monddmibant.blog.hu/api/trackback/id/tr131286178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2009.08.05. 11:14:10

@Kartal (a morc): Mégis mire lennék irígy? Nincs neki semmije, ami irigylésre méltó lenne, nem vonzanak azok a bulik, amikben ő valószínűleg részt vett, nem szeretem a drogokat, itt lakik egy majdnem-panelban 10kerben (salakbeton ház), autóról nem tudok, hogy lenne, meg arról sem, hogy lenne neki jó nője, hogy csak a külsőségeket említsem. Belsőleg meg miért irigyeljem azt, aki szarik a másikra, és annyi tiszteletet nem ad neki, hogy nem bömbölteti a zenét?

Kartal (rezervált) 2009.08.16. 18:01:52

@pszicho pete: egy barátom hasonló problémával szembesült. termékbemutatón volt pár kollégájával - mármint ők mutatták be a terméket pavilonban -, és rettenetesen irritálta, hogy az egyik kolléga folyamatosan üzletel a látogatókkal. hol ezt adott el, hol azt, természetesen nem a sajátját, hanem a cég mintatermékeit. a barátom leült, és átgondolta, miért is ilyen ideges dolog miatt. az "amit másban utálsz, benned van meg" elv alapján rájött, hogy ő is szeretne üzletelni, csak gyáva hozzá, vagyis a másik laza kiállását irigyelte. másnap aztán amíg a kolléga elvolt valamerre, eladott egy-két apróságot, nem a pénz miatt, hanem hogy ő is érezze már magát egy kicsit lazának és közvetlennek. utána megnyugodott, és többet nem irritálta a kollega üzletelése.
ez egy jó elv egyébként, lehet rajta gondolkodni. és tapasztalataim szerint mindig igaznak bizonyul.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2009.08.17. 00:05:05

@Kartal (a morc): erre már gondoltam, de nem, nem érzem magamban. Ha valamit esetleg utálhatnék benne, az max. a szabadság, hogy ezt megengedi magának anélkül, hogy érdekelné a másik. Ilyen lennék? Olyan, aki nem tiszteli a másik embert, aki nagy ívben szarik a többiek fejére? Értem, mit mondasz, de nem tudom beleilleszteni a képbe. Egyszerűen idegesítenek a dolgok, és kész. A legtöbbnek nem értem a hátterét. Talán egy jó pszichológus megmondaná, mi ez (de ez nem is baromság, lehet kerítek ide egy állandó kommentelőt, aki megmondja, mi lehet a dolog hátterében).

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2009.08.18. 00:10:14

Egyetlen tényező jutott még az eszembe, amire nem gondoltam eddig: a szabadság. Neki "szabad" hangosan egy csomó mindent csinálni, nekem nem. Nem azért mert rámszólnak, hanem azért, mert én önmagamat fogom vissza, és aki nem fogja vissza magát, nos, az minden valószínűséggel egy utolsó féreg. De ennek ellenére nem hiszem, hogy a megoldás a hangos zenehallgatás lenne a saját lakásomban. A megoldásig még nem jutottam el, egyelőre csak a felismerés valószínűsége az enyém.

Veronikamama 2009.10.01. 19:36:43

@pszicho pete: Az én szomszédom nem zenét hallgat, hanem vasárnap délutánonként megtalálja vagy a fűnyirót, vagy a nagykalapácsot, erre tanitja a fiait is, mert amikor szeliden szóvátettem, a szaros 12 éves olyan bicskanyitogatóan válaszolt, hogy legszivesebben pofán vágtam volna. Az apja meg az anyja ki sem jöttek, amikor kértem a gyereket szóljon a szüleinek. Az ilyeneket még az őserdőbe sem engedném, mert kipusztulna tőlük az élővilág.

ildsisy 2009.11.04. 17:58:40

Én is körül vagyok véve hülye szomszédokkal, alattam, felettem, mellettem, szemben szanaszét...régen nagyon fiatal koromban nem zavart, de most már halálosan, főleg 10 után, éjfélkor, éjjel 2-3-4kor!!! Ezt olvasd el:
jomodoru.blog.hu/2009/01.26 :( :)
süti beállítások módosítása